Bunnie


Strumpisar

En gammal bild på ett av alla Isabellas strumpbyxor. Jag ÄLSKAR strumpbyxor till henne med skor på, tycker det ser både sött och fint ut. Dessa från H&M var ju inget undantag.
 
 
 
 

Mål för 2013

 
Det känns så fruktansvärt segt, att tänka på utgifterna på min bil just nu så jag tänker hellre framåt på nästa år vilket gör mig lite gladare!
 
Vill så gärna spara till ett hus, är så trött på lägenhetsboende just nu. Så nästa år ska det prioriteras!
 
Och, för första gången på evigheter så är det faktiskt allt jag vill ha och önskar mig. :)

Fleece


Ännu mera tyll

För tillfället så älskar jag tyllkjolar till Isabella, det ser fruktansvärt gulligt ut när hon går runt med kjol :)
 Från H&M.

Cold water

 
Idag hade jag och Isabella lite otur, det var dags för att ta en dusch men knappt något varmvatten. Min vanliga tur känns det som. :)
 
Annars så har jag och Isabella varit och köpt lite julklappar igår. Har bara några få kvar sen så är det färdigt. Tänkte jag skulle försöka städa undan lite mer här hemma ikväll om Isabella tillåter mig ;) Vissa dagar känns det omöjligt att få någonting gjort då hon ska ha all min uppmärksamhet. Gulligt på sitt sätt!
 
Idag ska vi bara ta tag i att handla hem lite mat och kanske ut på en promenad. :) Mysig tisdag!
 

Ett liv utan bil

 
Jaha, då har man varit utan sin kära bil i över två veckor. Det känns ibland fruktansvärt drygt och tråkigt att den behövde repareras SÅ himla mycket som jag inte hade väntat mig. Men, det finns inte mycket mer att göra än att bara göra det bästa av det. Jag får iallafall tillbaka den nu i veckan som kommer och jag längtar så efter den
 
Annars har jag gjort min veckohandling idag, även postat alla julkorten på Isabella till vår släkt och vänner. Hann även med ett snabb besök på Väla, som vanligt blir det sällan något jag hittar till mig själv utan bara till Isabella. Jag har ibland tur när det kommer till köp, som tröjan till höger i fleece har jag tittat på till Isabella för att kunna spara till när hon blir lite större, då jag tyckte den var så söt med alla rosa hjärtan på. Men avstod. :) Nu var det 50% på bägge dessa tröjorna så då var det perfekt att handla hem dem.
 
 
 

Lek pågår


Bye for now

Ikväll tog jag mig själv i kragen! Har retat mig på att Isabellas rum varit som ett förråd och nu åkte en del av sakerna upp på vinden. Bland annat dessa ovan, de har varit riktigt bra att ha till Isabella, Gungan ÄLSKADE hon och har nog spenderat många timmar totalt i den. Bumbon var otroligt bra den med när hon inte kunde sitta upp själv. Även en pall jag ska ha till henne senare fick åka upp och hennes lilla pool. :)
 
Så nu är där inte mycket kvar att få ut, diverse bilstolar typ.... men är nog lätt att få undan resten. Har även rensat lite bland hennes kläder då det tyvärr inte går att spara allt.
 
Vi får väl se, snart känns det som att Isabella hade fått börja sova i sitt eget rum och jag har en extra säng ståendes där inne så hon ska kunna vänja sig. Kommer bli intressant när detta inträffar. ;)

Precis bokat...

 
 

Sebra dockor

 

Skallra

Denna ligger inslagen och väntar på att bli öppnad av Isabella :) Åh, längtar så till december! Ska bli så mysigt med både jul och nyår ♪♫♩♬

Denna har jag spanat på ett tag...

Skulle passa perfekt på Isabella både till nyårsfirandet och till hennes 1 års dag nästa år :) Annars tycker jag att det är lite tråkigt att köpa lite finare klänningar då de inte används lika flitigt som de andra hon använder till vardags.

Julklappar

Då var det snart jul, har redan slagit in två av Isabellas julklappar. Telefonen skulle egentligen varit till jul men hon fick den redan igår. Hon valde egentligen ut den själv förra veckan när jag höll upp lite olika leksaker men denna var den som hos fastnade för mest. :)
Brio har just nu jätte söta dragleksaker från Disney. Denna tyckte jag var jätte fin till Isabella, får se när hon egentligen kan använda den då den tydligen är från 2 år. Men den som väntar på något gott... :)

Farsdag

 
 
Nu är det en ny dag, och om ett par timmar från nu så ska vi fira pappa :)
 
Igår hann vi med mycket, jag sökte lite vartstans efter en liten, söt julgran men hittade inga. Hade faktiskt nästan gett upp, men så hade jag på tvn i vardagsrummet och på reklamen visades det en bild på just, en liten gran på ett bord i ett kök. Så nu står den redan färdig pyntad här hemma hos oss och julfotona är klara, listan till alla våra vänner och familj är färdig och jag skickade tom. in bilderna igårkväll för framkallning.
 
 
Inte så lätt just nu att hinna med allt jag vill göra här hemma, Isabella kryper och ställer sig upp titt som tätt, varje stund hon får chans till att testa sig fram tar hon. :)
 
Tänk, snart mitten av november! Julklappar ska väl snart inhandlas med. Jag ser fram emot både jul och nyår, är så himla roligt nu när vi har vår Isabella att dela allt roligt med!
 
 
 
 

To do's

 
Idag har jag rensat Isabellas garderob då en större storlek börjar användas. Så nu tänker jag på vad jag ska göra med hennes kläder som nu är för små? Spara? Sälja? Ja, det får bli en annan dag att ta itu med.
 
Ikväll har jag beställt foton på Isabella, måste tömma min iphone på bilder... såg nu att jag har över 800 bilder! Men jag har som tur var framkallat lite bilder innan och nu la jag en beställning på över 100 foton. Skönt! Nästa foto-projekt blir väl att ta jul-foton på Isabella och skicka ut till släkt och vänner. Jag hade velat göra detta i helgen... men måste då hitta en liten julgran och lite kulor att hänga i den för att det ska bli komplett.
 
 

Skor

 
Åh såfina skor min syster har hittat till Isabella! De är verkligen de bästa skorna än så länge vi har hittat. Så bra att Isabella nu kan både stå och krypa utan problem med att hasa / halka på golvet.

Thomas Sabo


Längtar...

 
Längtar så tills vår lilla tjej blir stor nog att uppskatta sånt här, glittrigt och gulligt... :)

Isabellas dop muffins


Jellycat

Dessa köpte jag för ett tag sedan till Isabella, från Jellycat. De är verkligen underbart mjuka och hur gulliga som helst!
 

Sensation 2011

 

Söta klänningar till jul


Kids concept

 
Är väldigt glad för detta märke, extra fint är det att jag fick en mugg av min pojkvän när jag kom hem ifrån bb med Isabella med texten "Världens bästa mamma". Och tydligen var det samma märke som jag har fastnat för. :) Roligt att han vet vad jag tycker om innan jag själv visste om det!
 
Såklart fick ju Markus en mugg av mig med :)
 
 
 

Toys

Som ni vet, är jag den som gärna planerar framåt och har nu fyllt min garderob med en del leksaker som jag redan slagit in till Isabella. Tex. Denna dockan ovan ska vi ge henne antagligen på hennes 1 års dag nästa år. :)
 
Även dessa, frukt och frukost leksaksmaten ligger och väntar på dagen de ska få komma till användning. :)
 
 
Dessa köpte jag redan i juli från Mio.
 
 
En ask med macarons.
 
och en flaska mjölk.
 
Jag hoppas att vi sen lite längra framåt kan flytta till en större lägenhet eller hus. Så Isabella kan få ett större rum än det hon har nu, det är så himla kompakt på något sätt. När jag minns tillbaka till tiden när jag själv var liten och lekte med alla möjliga leksaker hoppas jag att hon kan ha minst lika roligt!

Klänning

Kommer ihåg för säkert över en månad sen, när jag var med Tilda på Väla och råkade se denna klänningen på den lite större barnavdelningen på H&M. Tyckte den var så himla söt men det blev inget köp. Har faktiskt haft denna bilden sparad på datorn sen dess, bara ifall att... och nu är den på väg hem till Isabella ändå. :)

En dag i Malmö

 
Idag körde vi min syster till tåget i Malmö då hon skulle tillbaka till Schweiz igen, och precis vid tågstationen låg ju Emporia. Var roligt att få kolla vilka butiker som fanns och hur det såg ut. Dock tyckte jag att utbudet var lite tråkigt då det bara var några enstaka butiker som vi inte hade i Helsingborg. Men,men. Hittade iallafall en söt liten norsk butik som jag tror hette Nille?
 
Isabella sov sig igenom stunden på Emporia. Vi åkte iallafall vidare till Ilva som jag aldrig heller hade besökt tidigare. Fanns verkligen hur mycket fint som helst där inne för en som är tokig i inrednings detaljer som jag. :)
 
Men det blev, som vanligt något till Isabella. Jag söker ständigt efter leksaker till kök, mat osv. till henne att leka med när hon blir äldre. Hittade en mjölkflaska och en lampa som var utgående till henne. Som vanligt, var den lampan egentligen slut men lyckades få skyltexemplaret med mig hem. ;)
 
 
 

Shoes

Hade helt glömt bort att jag hade en rabattkupong på Nelly, dessa skorna lär bli någons julklapp :)

Du är min värld

 
Vackraste fjärilen, min egen skatt
blåa ögon, så härligt skratt
Underbara ängel, så glad att du finns
När du kom den dagen, jag alltid minns
Att få vara din mamma, det är magi & kärlek så stor
Kommer alltid finnas här för dig, och vet du vad jag tror?

Du är den underbaraste dottern på denna jord

Alla ugglorna är samlade


Ny tyllkjol

För ynka 74;- blev den Isabellas.

Pynt

 
Åh vad jag längtar tills julen! Jag satte upp det första pyntet i fredeskväll, dessa super fina istapparna i fönstret.
 
Denna köksmattan fick också följa med oss hem, påminner lite om Pappelinas stjärnmattor men betydligt billigare.

Muffins