Den perfekta..


Kokbokshållare

Städade lite i köket nu ikväll när Isabella sov, och kom över denna "gamla" goding :)
Nu när jag väl har fått upp intresset för att laga mat kommer denna komma väl till hands!
 

Leo

Isabella fick även denna handduk i julklapp i år, från H&M.

Love potion no 9

 
Fick denna tröja av mina föräldrar i julklapp, har tittat på den ett tag på en annan sida (peyreshop) men så hittade jag en liknande (om inte samma) på ebay för en tredjedel av priset! så nu hänger den så fint i min garderob och väntar på att få bli använd. Kan faktiskt vara ett av de bästa köpen jag hittat genom ebay ;)

Nyårslöften

 
Nu är inte jag den som tror så mycket på nyårslöften, men det finns ett par saker jag hade velat hinna med 2013;
 
  1. Träna - Spelar egentligen ingen roll vad det är för träningsform, men hade varit skönt att röra på sig mer.
  2. Plugga - Ansöka till att studera i februari! Hade varit så fantastiskt om man kommit in, vilket man hade fått veta i maj :)  (Gick tyvärr inte förrens 2014...) :((
  3. Se Disney on ice med Markus och Isabella i Malmö hade varit kul :)
  4. Spara - Alltid bra om man kan spara? :)
  5. Fortsätta med akupunkturen.
  6. Robbie Williams - Hade varit kul att få iväg pappa på hans konsert då han ÄLSKAR honom och lyssnat på hans låtar i månader, år! Hade varit perfekt att få iväg han på det när han uppträder i Ullevi Göteborg 2013.
  7. Kanske resa en weekend? London eller Paris hade varit hur kul som helst :)
  8. Vårda min kropp mer med bättre produkter eller behandlingar, massage, pedikyr eller spa kanske hade varit något? :)
  9. Hitta fler roliga recept till både matlagning och bakning.
  10. Shoppa smart - Läs REA! Jag har insett hur mycket man faktiskt kan tjäna på att ha längre framförhållning om man kan hitta bra fynd på reor. Jag har absolut inget problem med framförhållning så jag ska verkligen försöka låta bli att handla mindre på ordinarie pris. Ebay är också ett bra tips. :)
  11. Unna oss små saker som vi tycker om, tex; gå mer på bio, äta middag ute, se mer filmer.

Tack för alla underbara fina dagar i jul

Dessa dagarna har gått så fort, men jag har njutit varje stund som spenderats både med familj och goda vänner :) Längtar redan lite smått till nästa jul och det känns underbart :)
 
Isabella fick så mycket fina leksaker, just för stunden tyckte hon nog att julklappspappret var roligast...
Här är en del av julklapparna, finns mycket mer fint men har inte fotat allt. :)
 
 
Idag när vi var och handla på mitt jobb, delade de ut söta små nallar till barn och Isabella fick två stycken super söta nallar :)
 
 
Men även jag fick många fina paket, ett jätte fint halsband fick jag av Markus och Isabella som är mitt favorit smycke just nu. :)
 
 

God jul!

 
Nu är snart allt julfirande över, vi har firat jul än så länge tre dagar i rad och idag är det en "vanlig" dag, då ska jag slå in de sista julklapparna till imorgon då vi ska till Isabellas farfar och familj. :) Ska även försöka hinna med att städa, känns verkligen som tiden springer ifrån en nu när man har blivit förälder. Det finns hela tiden något att göra, och det går inte fort.
 
Isabella blev inte det minsta rädd för tomten, vilket kändes skönt. :) Hon var inte alls intresserad av sin hög med julklappar utan alla andras julklappar var roligast och skräpet i vanlig iordning. Hon fick äntligen sina fina inneskor av sin moster och har redan invigt bägge paren.
 
Jag längtar redan till nästa jul, i år har vi införskaffat lite mer juldekorationer osv. då man inte brytt sig så värst om julen innan Isabella kom. Men nu är det så roligt igen och roligare lär det bli ju äldre Isabella blir och förstår mer av allt vad det innebär med alla dessa högtider. Det är ju inte så långt borta till nästa stora grej, Isabellas 1 års dag :)
 
 
 
 
 

Julstress

 
Nu har ju jag, dock inte det ;) Men, jag har hört och kan föreställa mig hur det ser ut på Väla dessa dagar innan julafton. Kommer nog dock inte vara lika hetsigt som när det är mellandagsrea. MEN även då är jag inte en av dem, utan ska bara ta det piano resten av december och januari ;P
 
Isabella sover gott, imorgon blir det julmiddag med min familj :) Mys!!! Då ska Isabella och Agust leka av sig, dem två har ju bara några månader emellan sig. Gulliga kusinerna :) Det kommer bli hur trevligt som helst imorgon tror jag.
 
Ikväll ska jag färga håret och förbereda både mig och Isabella lite redan ikväll så vi slipper stressa med allt imorgon. :)

♥ 19e december 2012 ♥

 
Tog vår älskade sessa sina första steg! Bara ett par dagar innan sin 10 månaders dag

Favoriter


Fin fina vaser


Samlare

 
Kom att tänka på en sak häromdagen, jag är en människa som föredrar rutiner, och tänker gärna framåt. Speciellt kring saker som kan komma till att behövas och om det säljs för ett billigare pris, om jag vet att jag en dag kommer att ha användning för det så köper jag det.
 
Om man är clubmedlem får man ofta hem kuponger beroende på hur mycket du har handlat, det lägsta du ska ha handlat för är oftast 2500:- och då får man 50:- i rabatt på sitt nästa köp. Detta är bara 2,5% rabatt. Visst, handlar man och man ändå måste köpa kläder till sina barn som växer osv. är det väl bara positivt men det är inte något man egentligen "tjänar" på.
 
Så, istället när det är sommarkampanjer/julkampanjer och andra övriga reor, som sänker varor upp till 50-70% det är då man tjänar på att köpa något. Eller om det skulle vara på internet och du kan slippa frakten tex.
 
Frakten tycker jag är en oerhört seg grej att betala, och slipper helst. Men det är ändå ett par tankeställare då det är ganska psykologiskt allting med att vara en konsument och det psykologiska tänkandet med hur man ser saker som "billigare" (Läs; 59,95:-)
 
Nu jobbar jag inom handels, och jag är dessutom i en livsmedelsbutik och jag kan inte längre låta bli att tänka själv när jag handlar mat som jag sparar i frysen. Altid fryser jag in rätt mycket kött om det är till ett billigare pris, uppskattningsvis än vad det kostar ordninarie. Det är egentligen sjukt mycket planering...
 
Men, livet är i ständig förändring och nu när vi har Isabella med, då är det bra med fasta rutiner och att planera måltider och vad som kommer behöva köpas.
 

Nya Strumpbyxor på gång

Snart är det dags för ny klädstorlek, och jag älskar fortfarande när strumpbyxorna har skor. Ett plus i kanten var  att dessa hade rosa hjärtan på sig.

1 års present

Hittade den perfekta 1 års presenten till Isabella, enligt mig den finaste barnstolen som finns från Kartell i transparent. Längtar lite tills hon ska få den i februari :)

14

 
Äntligen fredag, bara tio dagar kvar till julafton med andra ord. :) Ska bli så himla mysigt.. får fira innan Markus ska jobba..är väl det enda tråkiga att Markus inte kan vara med och fira julafton hela dagen. Men det kommer ju massor av fler tillfällen får man väl tänka som tröst. :)
 
Har fixat i princip alla julklappar, bara ngn till mamma och pappa kvar.
 
Idag blir det till att städa lite och handla hem lite mat..dessa vardagsaktiviter... :)

Garderob

Igår, när vi var hemma och lekte hos Tilda och Isaac hade han en sån här fin garderob i sitt rum. Jag tycker det är jätte fint, bra med dörrarna med. Det vi har just nu till Isabella är ju egentligen inte en riktig garderob utan ett skåp som man ska ha glasdörrar till. Vi får se om det kan bli byte till en ny garderob någon gång nästa år.

Tankar kring förvaring

Har gått länge och tänkt på någon fin korg till Isabellas leksaker att ha i tex. vardagsrummet. Har varit lite inne på dem som ovan.. fast är ändå lite osäker på om det inte ger den "varma" hemma-känslan som jag vill ha här hemma. Det som dock är bra med dessa typer av korgar är att man ser vad som ligger i dem iallafall. :)

Lucia

Missade tyvärr det imorse... men, vad gör det.;)
 
Sov sjukt dåligt inatt, vaknade upp med näsblod...och igår gick bilstolen sönder...jag har lite oflyt just nu känns det som. Men Resident evil retribution, som jag såg igår  var iallafall bra så det var lite som ett plåster på såren :)
 
Idag blir det att städa lite.. -9 idag, usch.. inte alls sugen på att gå ut när det är så kallt ute.
 
 

12


Resident evil

 
Jag har världens bästa sambo, idag väckte han mig och sa att idag kunde jag få se Resident evil, filmen jag ville se tidigare i år när den gick på bio, som tyvärr aldrig blev något av. Men idag så! :) Bara till att hoppas att Isabella låter mig få se den i lugn och ro ikväll ;)

yet to be...


På väg hem till mig

 
Efter ett himla velande dock så är jag nu ändå så himla nöjd med att få hem den :)

Premiär-åk!

Idag var det dags för att dra ut Isabella i pulkan, inga leenden, inget babyskratt...bara en min som hade kunnat säga:- "Ni ska få betala för detta... vänta ni bara".
 Alltså, hoppas jag att hon är mer road av det hela nästa år ;)

Baby it's cold outside...

 
Idag har jag fortsatt med lite julpyntande, pepparkakshuset är jag riktigt nöjd med ;)
 
 
Fast det jag är allra gladast för är dessa isdropparna, eller vad man nu ska kalla dem som hänger så fint i våra stora fönster :)
 
 

20 dagar till julafton

 
Idag har inte hänt så mycket, lite små segt nu att inte jobba alls och bara försöka ja, som barnmorskan sa det för cirka 10, 11 månader sen; "Försök att ta det i bebisens tempo".
 
Jaha, ja. Dåså. Nu har jag inte så mycket till val länge :P Så Isabella och jag har inte ens varit ute, för det är så himla kallt! Så tvn står på jämnt, lagar middagar, städar, tvättar... ja. mer spännande än så har det faktiskt inte varit de senaste dagarna. ;)
 
Men får väl nämna att Isabella är iallafall jätte duktig, hon har sovit totalt två nätter själv nu i sitt rum :) hoppas det rullar på lika fint i framtiden!

⛄❄ Glad första advent! ❄⛄

 
Nu är det extra mysigt här hemma hos oss med tända ljus, och varje år hängs vår stora stjärna upp i köks/vardagsrums fönstret. Inte heller varje år snön kom så lägligt som i år, riktigt mysigt med snö när det är första advent :)
 

På våra väggar...

 
Önskar jag att rama in dessa två affischerna, tycker de är så himla fina.. är det något jag tycker om med just dessa typer av bilder är tankarna man får kring det man tittar på. Kan inte bestämma mig över vilken jag tycker mest om, men flickan med vingarna känns mer.. mörk, men speciell.
 
Hoppas dessa kommer flytta in hos oss en dag :)
 

Natti natti

 
Idag är första natten Isabella ska sova i sitt egna rum, självklart joinar jag henne inatt och fler nätter om det behövs nu i början så hon kan vänja sig vid att till slut sova där inne själv.
 
Vi får väl se hur det går, nighty nighty

Äntligen är Isabellas rum färdigt!