Fredag

 
Så nu är snart helgen här, och på måndag är det äntligen dags för ett besök som jag längtat efter i över en månadstid..
 
Är det inte konstigt det där? när man går och längtar efter något så känns det som tiden står still emellanåt och hela september har känts dryg och allmänt seg.
 
Det bästa som hänt i veckan är iallafall att Isabella ska skolas in redan nästa vecka på nattiset! Är så otroligt glad att vi fick platsen till slut och nu känns framtiden tryggare och bättre. Beställde namnnappar och lappar till alla hennes kläder och igårkväll sorterade jag hennes garderob med dagiskläder och "hemmakläder" och drog fram alla mössor, vantar, overaller osv. Hittade tom. en jätte mysig morgonrock till henne nu när det börjar bli kyligare :) Det enda jag kan tänka mig att hon kommer behöva är en fodrad jacka.. helst med huva om hon bara ska ut en sväng i vinter.. men det återstår att se om jag hittar någon som passar.
 
Hann även inom banken i onsdags :) Japp, bättre sent än aldrig och jag hoppas att jag når mitt mål till februari då kommer jag vara riktigt stolt över mig själv!
 
 
Annars väntar jobb på mig ännu en dag.. så nu ska jag och Isabella fortsätta med..tja.. allt möjligt här hemma innan dess :)
 

Jobb

 
Strax ska jag bege mig mot jobb, sitter här och funderar på saker och ting till nästa år. Jag har ett personligt mål jag hade velat sätta till iallafall februari/mars men det är så svårt med just den typen av mål när man bland annat ska hålla i pengar... :P
 
Aja.. den som lever får väl se antar jag. Måste ha bättre självdisciplin!
 
 
 

Snart...

 
Älskar dessa påslakanen som jag fick hem för ett tag sedan!
 
Annars så väntar jag på att få börja mitt pass på jobb nu, och Isabella ser på tecknat på Netflix. Jag älskar verkligen Netflix mer och mer för varje dag. Jag har snart sett klart på Breaking bads alla 5 säsonger. Längesen jag fastnade så för någon serie..
 
Annars så går ju dagarna så himla fort, och jag LÄNGTAR något sinnes sjukt efter att lönen ska landa. Jag är mest intresserad av att spara, och har även hållt på att rensa ut saker och ting ut lägenheten.. vilket projekt. Tog badrumsskåpen igår och insåg att man glömmer vad man egentligen har när man inte kan se allt. Så nu står allt snyggt och prydligt och annat jag inte användt på evigheter fick slängas.
 

Grey

Två nya ting som jag hitta till mig själv för en gångs skull! :) Vet precis vad jag ska ha för överdelar till kjolen, kommer bli så fint till hösten!
 
 

Sjukling

Idag är jag och Isabella hemma, då är det verkligen höst och förkylningar, halsont och feber m,m börjar komma igång...
 
Jag storstädade dock igår hela lägenheten! Så skönt det kändes att ha det gjort. Tvättade filtar och kanske, kaaanske om jag orkar ska jag fortsätta lite senare med att sortera och slänga saker.
 
Vi fick ju en nyhet i förra veckan om att vår lilla Isabella kom in på förskolan vi gått och väntat på, och jag kom på idag att hon har ju ingen overall... kollade "budget" sidor först givetvis, men fanns INGA overaller?! Why????...
 
Men ja, jag får fortsätta leta antar jag.. för en overall ska hon ha... en ordentlig och gärna lite färg på med.
 
Denna är än så länge den finaste och säkert i toppkvalité med som jag hittat. Vi får väl se om det blir den som får äran att värma Isabella i vinter. :)
 
 
 

Bröllopsdrömmar

 
 
 
 

Idag är det ingen vanlig dag

För det är min älsklings födelsedag! Hurra hurra :)

länge sen..

Jag köpte en väska, men denna slog jag till på igår. :) Så fin!
 

konstant trött

 
Isabella klappade kaniner i höganäs i somras.
 
 
Ja, jag vet faktiskt inte varför jag känner mig helt slut i själen... lite jobbigt när jag vet att jag strax ska iväg och jobba till sent ikväll. Men,men..bara till att hoppas att jag piggnar till i eftermiddag istället antar jag. :)
 
Hösten är på ingång, inte mig emot. Jag vill mysa framför vår nya tv om kvällarna, köpa hem något gott doftljus, mysa i tjocka tröjor och mysiga filtar... vill även försöka gå ut och gå med den nya vagnen så fort klädseln kommer i veckan hoppas jag. :)
 
 
 

Min favorit tid på året är hösten

 
Det dröjer himla mycket mellan mina uppdateringar just nu, ont om tid och en hel del annat som går före antar jag. :)
 
På senaste har jag haft min underbara semester, sen var det åter till jobb i måndags och jobbade även extra idag vilket innebär goa pengar till november lönen landar. :)
 
Annars har det väl blivit en del fixande här hemma, saker har inhandlats och saker har sålts. Sålde faktiskt vår vagn som vi hade när Isabella föddes då vi bestämde oss för att uppgradera oss med en helt ny vagn från Brio happy harmony 2013. Vilken tur att det var hela 70%  på vagnen + liggdel. Det enda vi ska införskaffa är textilen till sittdelen till vagnen vilket jag hade velat kanske ha i samma färg som vi fick på liggdelen.
 
 
Har även fått rensa ut kläder från både min och Isabellas garderob och sorterat ut lite leksaker m,m. Aldrig något som känns roligt att göra men extra roligt när man ska få in alla nya höstkläder!