Hangover part 3

Känns som jag bara jobbar och jobbar, så imorgon ska vi unna oss en heldag med massa skojigheter :) Bland annat ska vi se Hangover part 3 på bio, tycker den verkar rolig och det är så mysigt att få gå på bio med sin älskling :)
 
Annars så ska vi storhandla, jag ÄLSKAR att storhandla..speciellt när jag haft is i magen och fick hem ännu mer kuponger att utnyttja. Lets face it.. jag vill bara använda pengarna till något roligare än att lägga dem på onödigt dyr mat osv... så, imorgon lär vi iallafall få säkert upp mot 200 kr i rabatt. Inte helt illa ska bli roligt att se hur mycket rabatt vi kommer upp i. Tror jag blivit lite arbetsskadad med allt detta rabattsnack hit och dit men i längen, i det långa loppet har vi tjänat massvis på att hålla på så här och ändå kunna unna oss saker och ting. Tom. biobiljetterna har jag haft framhållning till, typ, köp två betala för en och fått hem en hög med tidningar på köpet.
 
Ja,ja.. annars så kommer vi även få lite gäster imorgon, ska bli roligt det med såklart :) Markus pappa och familj hälsar på och jag hoppas på fint väder så vi kan äta lite mjukglass och annat gott. Är så sugen på att testa den här nya mjukglassen man kan göra själv hemma.. köpte hem både vanilj och choklad som vi kan lägga i våffelstrutar med strössel och chokladsås på.
 

Det är sommar.. men..

Ser ändå fram emot hösten så man kan använda sina fina svarta stövlar igen.. :)

26 years old

Min födelsedag var ju i måndags, 26 år gammal är jag nu då alltså. Jobbade hela födesledagen och har fortsatt att jobba i princip hela veckan..inte många lediga stunder just nu och därav har skrivandet här fått lite uppehåll tyvärr.
 
Jag fick den efterlängtade byrån jag tjatat om nu i säkert snart 1½ år och tyvärr, så misslyckades det totalt med att hitta den billigare på blocket då det aldrig dök upp någon av den byrån i Helsingborg. :( Men för första gången har jag iaf en helt ny byrå :) och jag är jätte glad att jag fick den av min underbara pojkvän, min syster Pernilla och mina föräldrar det var en perfekt födesledags present och står nu fint i sovrummet :)
 

Detaljer på nappar

 
Köpte hem dessa till Isabella för ett tag sedan, tyvärr finns de inte längre till försäljning i Sverige så fick gå igenom Ebay och jag älskar dessa :) förmodligen lite mer än Isabella.. ;) Är ute efter två nappar till som var rätt roliga tryck på så fick fråga Markus syster Nina om lite hjälp då hon numera bor i USA..lyckosten :)

Spara spara

Då var det dags att bli ännu mer inriktad på sparande, hittade olika hårprodukter från Tresemmé i förra veckan när vi var och handlade på Coop, fick i princip denna ena gratis då de var på kampanj plus 50 :- i rabatt! Tycker de verkar vara helt okej än så länge iallafall. :) Lyckades även fynda hem vax från Veet som ord. pris ligger på 129;- och låg nu på kampanj + kupong för 25:- styck! Det är nästan för bra för att vara sant ju :) Har dock inte vågat värma upp dem än och testa.. men det kommer. :)
 
 
Idag köpte jag hem det jag faktiskt, behövde för ovanlighetensskull. Brukar ju alltid plocka på sig så mycket mer som kan vara bra att ha hemma... så det är tur vi har stor frys här hemma för nu köpte jag hem 6 brödlimpor för 60:- , jag brukar köpa hem bröd annars med att frysa in med 6 stycken är första gången men en kollega på jobb gav mig det tipset så jag ska faktiskt börja ha ännu längre framförhållning nu. :)
 
Och jag måste påpeka detta, när man handlar mat kan man faktiskt spara rätt mycket pengar om man nu har långframförhållning och utnyttjar sina förmåner som kund. Många bäckar små som man brukar säga. :)
 
 

CC

 
Då har jag äntligen kommit igång med jobbandet, känns faktiskt både skönt och roligt nu när man äntligen kan börja spara och just nu bara längtar jag efter att juni-lönen ska landa.
 
Har även rensat klart alla babykläderna som vi inte ska spara, och fått sålt allt! Vilken underbar känsla bara det är, att slippa ha det på vinden bara för att samla damm i stort sätt då de förmodligen aldrig kommer att användas igen. Såklart har vi sparat alla babykläderna som vi har känslomässiga band till och som är bara, speciella för oss. Och tro mig, den enda lådan som är kvar där uppe svämmar snart över ;)
 
Även sommaren verkar ha kommit till Sverige idag, både soligt och varmt! Jag är himla nöjd då jag bara jobbar ett kort kvällspass idag och har hunnit med både det ena och det andra. :)
 
 

HTKAF


Cirkus in town

 
Idag var jag hos min underbara frisör-kompis för att färga håret och klippa mig, blev helt perfekt! Numera mörkblond tjej! Vi fick fribiljetter till Cirkus Scott och gick ikväll, hade inga höga förväntningar på att Isabella skulle sitta still under någon längre tid imed att hon bara är 14 månader gammal. Men ack så fel vi hade, hon satt hur fint som helst och var världens snällaste. När musiken och allt ljus drog igång så tittade hon överallt och givetvis på "scenen" där all action var. Klappade gjorde hon med så detta tyckte hon verkligen var roligt vilket glädjer oss :)

De perfekta ögonbrynen


Sundspärlan

Förra helgen var det dags för någon slags outlet som skulle befinna sig på sundspärlan här i Helsingborg och jag hitta lite smått och gott till Isabella. Bland annat detta ovan och en super fin klänning nu till sommaren med massa hjärtan på från jnydesign. :)

..