Min dröm vagn


Sleepsuits

Dessa är på väg hem till vårt hjärta :) Har faktiskt inte hittat så många söta pyjamaser men dessa var perfekta!

Newbie

 
Sen jag skrev senast har vi hunnit med en hel del, jobbade hela helgen och därefter har vi "firat" våffeldagen, städat, veckohandlat, gått på promenad i det fina vädret med Tilda och Isaac i stan., hittade ett par söta kläder till Isabella, även till sommaren och till hösten från Newbie. Så det har verkligen varit full rulle i stort sätt varje dag. Och mer blir det, imorgon blir det att fira påsk ute i Ramlösa parken och måla påskägg och ha med sig picknick, sen blir det firande av Markus fina syster, bio besök, och jobba.. och sist ut i veckan blir det som avslut påskmiddag. Kul när man har att göra. Tiden bara springer iväg. :)
 


Newbie


Sant

Hej Droger, beroende heter jag!
Jag vänder upp och ner på dom flesta hem, river sönder alla familjeband, tar barnen ifrån er, och det är bara början. Jag kostar mycket mer än Diamanter, mer än Guld, och sorgen som följer mig är ett skådespel. Om du behöver mig, kom ihåg att det är lätt att hitta mig, jag är överallt, runt om kring dig, jag finns i skolorna, och i alla föreningar, arbetsplatser mm. Jag bor hos dom rika och dom fattiga med. Jag bor längre ner i gatan hos dig, och är kanske din granne! Min makt är övernaturlig. Prova, så ska du få se. Och OM du provar mig kommer du förmodligen aldrig att släppa mig. Prova mig EN gång, och jag kanske släpper dig, men provar du mig flera gånger, så är din själ förmodligen min. När jag styr dig, stjäl du och ljuger, du gör vad som helst bara du blir "hög". Kriminella saker kommer du också att göra, bara för att känna min närvaro, kommer att vara värt det när jag finns i dina armar. Du kommer att ljuga för din mor, stjäla ifrån dina anhöriga, med mera.
Och när du ser deras tårar, borde du känna sorg/smärta.

Men med MIG glömmer du!

Ditt samvete, Din uppfostran. Jag blir ditt samvete, jag kommer att lära dig min värld. Jag tar barn ifrån föräldrar, föräldrar ifrån barn. Jag kommer att få dig glömma din tro och skrämma iväg dina vänner. Jag kommer att ta allt ifrån dig , ditt vackra utseende, din stolthet, och jag kommer alltid att vara med dig, vid din sida alltid. Du kommer att ge mig allt, din familj, ditt hem, dina vänner, dina pengar, Du och jag blir "ett" . Jag kommer att ta ifrån dig allt vad du har och när du inte har något kvar, kan du skatta dig lycklig om du har livet kvar. Om du hör röster skrika i ditt huvud då är det bara jag. Om du ser syner eller skakar okontrollerat ska du veta att det är bara jag som är hos dig. Jag vill bara att du ska veta att det är en gåva ifrån mig till dig, men sen är det för sent, du ser att du är underkastad mitt maktbegär, och vi kommer aldrig att skiljas, Du kommer att ångra att ha testat mig, dom flesta gör det, men nu är du min. Men kom ihåg. DU KOM TILL MIG inte jag till dig. Du visste vad skulle komma. Alla har sagt det , du har fått höra det åter och åter igen. Du hade/Har ett val Och du väljer/valde. Du hade kunnat sagt "Nej tack" och gått därifrån, Men nu har du träffat mig, Vad ska du göra? Jag tar gärna din hand och leder dig till fördärvet, ger din familj massor av sorg,och kommer att hålla din hand ända ner i träsket.
Jag kan ge dig och din familj mer smärta/sorg än dom flesta av oss skulle klara av.."

Grey


Snart är det påsk

 
Sen jag blev förälder, har jag insett att jag saknar mycket... vad ska man säga "pynt" speciellt till högtider och utflykter. I julas och även efter får jag väl erkänna när alla julsakerna blev sänkta införskaffa jag allt från julgransmatta till julgrans dekorationer och en helt underbar tomte från Maileg att hänga små julklappar i från 1 dec till julafton. Nu är det ju som sagt snart påsk, och jag har iallafall en bordsduk och två super fina små ägg.
Hade vi bott större hade jag pyntat desto mer men lite kan man ju ha iallafall här hemma.
 
 
 

Så fint


Rensning

 
Ihelgen har jag varit flitig, rensade ur Isabellas babykläder.. hade 3 flyttlådor fulla och ville få ner det till en låda. Vilket jag är glad att säga att jag lyckades med. :)
 
Så nu är allting upplagt för att säljas, känns så skönt!!!
 
 

Sovrums fix

 
Ingen sänggavel mer, men i framtiden kanske det kommer in en ny..vem vet :) Men just nu tycker jag att det känns super mysigt där inne. Inte världens bästa bild, men bättre än ingen alls.
 
Har varit i full gång idag med att städa, hela dagen lång. Rensat ur lite i olika skåp och tog även ner lite gamla lådor som är fulla med kläder och lite annat som vi ska rensa ur i dagarna. Jag älskar att sälja av sånt vi inte har användning för och inte har ja, någon känslomässig anknytning till. Hellre det än ja, att spara det till ingen nytta eller slänga det.
 
Idag kom även lite presenter som jag köpt genom ebay till Markus ena bror och syster. :) Jag är så nöjd med i stort sätt allt jag köpt genom ebay! Det bästa är att man slipper gå ut och leta utan man kan jämföra på nätet och köpa något upp till säkert 80 procent billigare i vissa fall. I love Ebay <3

Starlit


Colours

@ Kappahl.

Fläskfilé med whiskeysås och hasselbackspotatis

 
Hittade detta recpetet på ;http://byblondie.se/2013/march/flaskfile-i-whiskysas-vasterbottenostgratinerade-hasselbackspotatis-2.html

Kan vara ett av de bästa maträtterna jag lagat på länge. :)
 
Här är receptet så jag själv kommer ihåg det till jag ska laga det nästa gång.
 
Recept
4 portioner
 
Fläskfilé i Whiskysås
500-600 g fläskfilé
Salt
Svartpeppar
Paprikapulver
1 burk Touch of Taste såsreduktion Whisky
2 dl grädde
Smör till stekning
Lite hackad timjan
 
Gör så här:
1. Skär fläskfilén i skivor och stek i smör tills skivorna är helt genomstekta, några minuter på varje sida. Krydda även med lite salt, svartpeppar och paprikakrydda på varje sida.
2. Tillsätt Touch of Taste såsreduktion Whisky i stekpannan och även grädden. Låt puttra ihop i några minuter.
3. Hacka lite timjan och strö över. Servera tillsammans med hasselbackspotatis och en god sallad.
 
 
Västerbottenostgratinerade Hasselbackspotatis
ca 12-14 mindre potatisar (jämnstora)
1-2 vitlöksklyftor
50 g smält smör
½ dl ströbröd
ca 2 dl riven västerbottenost
salt
 
Gör så här:
1. Skala potatisen och skär varje potatis i tunna skivor fast inte helt igenom.
2. Smält smöret och pressa vitlöken i smöret.
3. Lägg potatisen på en plåt med bakplåtspapper på och pensla potatisen med vitlökssmöret och salta lite på varje potatis.
4. Sätt in i ugnen på 225 grader i ca 35-40 minuter.
5. Ta ut potatisen och sänk graderna på ugnen till 200 och pensla sedan potatisarna med lite mer vitlökssmör. Strö över lite ströbröd och till sist riven västerbottenost och sätt in potatisen i ytterligare 10 minuter.
 

Sängkappa

Idag har Markus slängt min gamla sängstomme och satt på nya sängben :) Igår var vi ute tillsammans på Ikea där vi köpte hem en ny madrass till vår säng. Det var en utgående modell så det var över halva priset på den till vår glädje. Köpte även hem en brandsläckare, har jag aldrig haft hemma innan men det känns tryggare nu att veta att om något händer hemma att man kan förhoppningsvis släcka en brand iallafall. :)
 
Idag köpte jag denna sängkappan till sängen med, och resåröverdrag till madrassen.. och en ny kudde. ;) Hann även tvätta dem nya påslakanen med. Det känns så fräscht att ha fixat lite nytt till sovrummet.. men ännu går jag och drömmer om den där hemnes byrån med 6 lådor.. åh.. en dag ska jag få hem den. :)
 
Har helt glömt att uppdatera från helgen när jag jobbade med, hittade utgående middags burkar till Isabella, blev helt tokig när jag såg att det var över halva priset på dem så jag köpte hem kanske... 47 burkar haha! Men nu har vi så vi klarar oss ett BRA tag framöver. Känns som man hamstrar men det är ändå lika bra då dem kommer att gå åt.
 
Och sist men inte minst, skickade jag nu in min första riktiga uppsats/analys och även ett ljudinspelat tal till min engelska C kurs! håll nu alla tummar och tår för att jag får bra betyg :)
 

Påslakan

Kom över detta på Ellos, älskar påslakanet och även det beiga kuddfodralet, blev en beställning på detta då det gick på under 250:- med rabatter och rabattkoder. Jag älskar när man kan få bra grejer till bra priser. Jag är verkligen den som utnyttjar det till max om jag kan. Har redan nämnt det innan men timing är allt när det kommer till att handla överhuvudtaget. Frifrakt, rabattkoder, kuponger... varför betala mer för något du ändå ska köpa från början ? Dem pengarna kan man ju lägga på annat roligt. :)
 
Senare idag ska jag och Isabella ut för att handla på Coop och använda vår 10% rabatt på ett köp. köpa hem annat som var på kampanjer osv.
 
Hittade även igår världens finaste skålar och en super söt brödkorg som jag tittat på innan men aldrig köpte just pga. priset var lite väl högt. Och nu var de nedsatta till 50%.
 

Jag vill jag vill jag vill

Den här sängstommen hade jag velat ha, så baaaadly... den hade varit perfekt i vårt sovrum då det är lådor under sängen till förvaring och just nu är den nedsatt med 30% om man är family medlem har jag hört.. åh.. jag hatar den sängstommen vi har just nu. Den har jag haft sen innan vi blev sambos och den är lite sönder med.. så ingen stabil säng precis så..vi har ju en anledning till att byta ut den. :)
 
Jag har rätt mycket att göra mig av med här hemma, och hade jag fått ihop pengar till denna..och med Markus samtycke hade jag lätt velat ta med mig denna hem!!!
 
Sen, skulle jag köpa denna att ha bakom sängen.. tänk så underbart snyggt det hade varit. Tidlöst!