Helgen som gått

 
Då fick jag till slut mitt extra pass på lördagen, som jag gått och väntat på att få jobba extra en helg! :)
 
Tidigt på söndag morgon stack jag och Markus hem till mina föräldrar för att lämna av Isabella till morfar så drog vi med mormor till Ullared!
 
Väldigt skeptiska var vi till att åka dit en lönehelg... och vi fasade nog mest för om det skulle vara kö in till varuhuset. Men icke! Så det var vi glada för, och det gick helt okej även att gå där inne fast det var mer folk än jag är van vid. Man fick gå i led och trängas i gångarna och här och där.. men när vi kom till leksaksavdelningen var det kaos. Lite synd då vi hade tänkt inhandla lite julklappar där men orken försvann så snabbt då man knappt kom fram bland alla "hyenor" och all denna hets folk bar på!
 
Jag hade ju kikat på Ullareds blogg innan vi åkte, och hade iallafall bestämt mig för att två julklappar skulle hittas till Isabella som jag även hade turen att hitta. ;)
 
 
Den här my little ponyn hästen som pratar och rör sig har vi även på mitt jobb, men på Ullared var det nästan halva priset till vad vi tog så det var jag nöjd över. :)
 
 
Jag var även ute efter ett par nya böcker, gärna i hårdare material och även denna godnattbok fick följa med hem.
 
Så vi hittade såklart, en hel del annat med som åkte ner i vagnen.. babykläder med tillbehör hitta jag en hel del av till bra pris så nu har vi fyllt på med lite kläder, filtar, skallra, strumpor osv. tills den lille bebisen vill komma ut. :)
 
Det som var tråkigt med just, leksaksavdelningen var ju som sagt att vi inte orkade att slå med armbågar för att komma fram och leta efter fler saker till jul men vi hitta ett par saker till där till Isabella iallafall, och även till våra syskons barn, vänners barn.. så det är väl ändå helt okej.
 
Isabella hitta jag den underbaraste dockan till, jag har tittat efter dockor på både Ullared, och mitt jobb men inte tyckt att de varit så roliga/fina.. sen kom jag att tänka tillbaka på när vi var i Köpenhamn i sommras på Disney Store och jag fick syn på prinsess dockor, i stort format.. sökte lite på datorn och så hitta jag en liten prinsessa till vår egna prinsessa. Askungen!
 
 
Fanns hur många fina som helst att välja bland.. stod mellan Askungen och Snövit men blev Askungen till slut. Så nu är julklapparna fixade till de flesta och det känns så skönt!
 
 
 
 
 

Dagarna som passerat...

 
 
Har vi förberett oss för inskolning på förskolan, det har beställts både namnlappar till diverse kläder och väskor och även napparna anlände i veckan.
 
 
Vi bestämde oss för att testa på citygross matkasse, vilket blev super bra :)
 
 
Handdockor från Libero anlände till Isabella :)
 
Vi var på Fredriksdal och var på marknad, tittade på jätte söta små kycklingar.
 
Vi berätta att vi väntar barn, här var jag i vecka19 tror jag.
 
Detta fotot la vi ut till alla våra vänner. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The perfect dress...es

 
 
 

Hollies

 
 
 

Inspiration

Äntligen fredag, och snart är det en ny vecka som väntar. Går ju in i vecka 21 på söndag med. Tänk, redan 6e graviditetsmånaden! :)
 
Isabella är i full rulle just nu och verkar lite rastlös.. får väl försöka hitta på något litet innan jag ska bege mig mot jobb.
 
Blev så glad igår när jag såg att en av mina gamla favorit bloggar hade börjat skriva igen. :) Hittade en ny-tändning till att göra om lite här hemma och så fort husköpet blir lite mer aktuellt kommer det att bli så himla roligt att tänka på alla inredningsmöjligheter. Jag längtar SÅ tills vi har vårt eget hus och mer utrymme att röra oss på.
 
 
 

Paranorman

 
Nu när vi har smart tv med 3d har vi skaffat hem en hel del 3d filmer.. men denna har jag inte sett än, var mest tänkt till Isabella dock :)
 

Sugen på något nytt

 

Michael Kors Jet set

 
Jag har inte köpt någon märkesväska på år och dar, Michael Kors väskor är klassiska och stilrena, har sett så många som har den i svart. Denna modellen drogs jag dock till mer.. Så nu blev det ett klick, snart är den på väg hem till mig. Vi har många år framför oss tillsammans!