Mini Rodini

Gissa vem som ska springa runt med denna underbara klänning med björnar på i sommar? :)

Sheeps

 

Elodie Details

Okej, så jag valde att inte köpa den underbara paraply sulkyn, men jag bestämde mig för att "pimpa" till vår nya vagn med en "cosy cushion"  och en matchande filt från Elodie Details istället.
 
Tyckte "sitt dynan" är underbart fin till vagnen, ska passa de flesta vagnar så får hoppas den passar vår då med ju. :) Den rosa sidan är i fleece till vintern och verkar ju extra mysigt att kunna sitta på under den säsongen givetvis. Vagnen vi köpte ska även gå att använda till cirka 3 till max 4 års ålder så detta kommer användas flitigt i ett par år till iallafall. :)


 

ODD MOLLY / LIGHT COTTON EMBROIDED BLOUSE


Så det blev tillslut

en sulky efter allt;
 
Var sååå sugen på sulkyn från Elodie Details... men, lite för saftigt för en paraply sulky kändes det väl som. Och när jag fick mejl från babyland att denna sulkyn kostade 599:- (ordinarie 1299:-) denna veckan slog vi till. (tänk, fyra av denna vagnen hade vi kunnat köpa för en paraply sulky från Elodie Details) :P Isabella provåkte såklart och hon verkade helnöjd med att kunna sitta upprätt och att det var mycket plats :)
 
 

I fredes

Vi har även hunnit med att äta lite sommar-mat och varit med Emma på Busfabriken :)

En mysig dag i Höganäs

 
Igår passade vi på att ta oss ut till Höganäs en runda när det var så fint väder. Åt äntligen våfflor, Isabella med såklart och gick runt i ett par av de mysiga butikerna som låg i närheten. Den som fick med något hem var som alltid Isabella, ett par super fina strumpbyxor från Lundemyr of Sweden.
 

Bild lånad av Ping pong barnkläder.

New collection

 
Alla vi barn i Bullerbyn
Mer om oss barn i Bullerbyn
Bröderna Lejonhjärta
Emil i Lönneberga
Emil och griseknoen
Nya hyss av Emil i Lönneberga
Madicken på Junibacken
Du är inte klok Madicken
Pippi Långstrump på de sju haven
På rymmen med Pippi Långstrump
Rasmus på luffen
Ronja Rövardotter - Den långa versionen
Karlsson på taket
Kalle Blomkvist - Mästerdetektiven lever farligt
Kalle Blomkvist och Rasmus
Lotta flyttar hemifrån
Lotta på Bråkmakargatan
Nils Karlsson Pyssling
Peter och Petra
Skrållan, Ruskprick och Knorrhane
Tjorven, Båtsman och Moses
Tjorven och Mysak
Tjorven och Skrållan

Sommar känsla

Två somriga ting från H&M:s rea :)

Always

 
Idag fick denna underbara pyjamasen följa med oss hem från stan. Jag har verkligen hållt mitt löfte som jag gav mig själv i år, att endast handla när det är på rea/prissänkt. Har än så länge funkat hur bra som helst och det lönar sig även efter att Isabella växt ur sina kläder då man får "tillbaka" en bra summa om man kan säga så? :) Vi har verkligen vår-städat våra garderober och nu är vi på sista refrängen till kläderna som ska säljas.

En dag på stan

 
Strax ska jag och min lilla Bella gå en sväng på stan i det fina vädret tillsammans och inom banken ska vi nog in en sväng med ;)

Ballerinas


Draperi

Klickade precis hem lite saker och ting från H&M:s rea, detta draperiet till duschen har jag tittat på innan då vi behöver ett nytt, fräscht draperi till duschen blev ju detta perfekt då vi även har inslag av grått/vitt/beige där inne. :)

Helgen


Jaha, då var det söndag och då är med andra ord snart denna jobbhelgen över! Det har varit saker att göra stup i ett, och Isabella har hunnit leka med Isaac, rita, bada, fått nya pyjamaser och blivit klippt för första gången av Malin. :) Isabella var lugn och satt i mitt knä, tittade på en annan pojke bredvid oss som också blev klippt. Hon är verkligen glad för barn och älskar att leka och titta på dem. :)
 
 
Nu kan hon se utan håret i ögonen och lockarna är tillbaka :)
 
Vi hann även att ta lite nya foton på Isabella hos Benny :) Spännande att få se resultatet på dem bilderna, nu när hon är 13 månader är det svårt att hålla henne still.. men hon satt så fint på hennes stol och lekte även med ett par leksaker, av de bilderna jag såg så såg de fint ut!
 
Fick ju även hem fotoboken i veckan.
 
En av Isabellas favorit leksaker just nu. :)
 
Och nu ska vi strax iväg till mormor och morfar för lite lunch, sen ska jag åka iväg till jobb ett par timmar.
 

Remote

 
Idag har Isabella fått en alldeles egen fjärrkontroll.... inte för att jag tyckte den var speciell, på något vis. Men Isabella är nöjd och har gått runt med den en hel del ikväll. Så nu låter hon mamma och pappas fjärrkontroller få vara ifred en stund iallafall. ;)